jueves, 24 de septiembre de 2015

Pa rústic

Heu fet pa a casa? Aprofiteu per a fer aquest, no fa falta amassar  heu de seguir el pas a pas com jo ús ensenyaré. Hi ha un truquet molt important que no el podeu deixar passar. Jo en faig molt  sovint i surt molt bo. A mi em feia por fer pa no sabia com empendreu, però vaig veure que aquest no calia amassar i em vaig posar dins de l´aventura i la veritat és que estic molt contenta amb els resultats.

Ingredients:
325ml d´aigua
500grs de farina
5grs de llevadura
10g de sal
Sense por! Ficarem a un bol la farina, l´aigua, la sal a un costadet i el llevat al mig en una mà dins del bol començem a mesclar els ingredients. Ho treballarem tot dins del bol.
Quan ja estan mesclats recordeu que NO s´ha d´amassar ja veureu que és una pasta molt enganxosa però no passa res agafarem i farem  aquests passos molt IMPORTANTS:
Agafarem per un costat del bol estirarem la massa i la plegarem com si fos un mocadoret 4 vegades com si fos un quadrat la deixem tapada 15 minuts a repossar i després  tornem a repetir l´operació 4 quarts que serà 1hora. (ESTIRAR, PLEGAR COM UN MOCADORET I REPÒS 15 MINUTS).
Sense treure-la del bol o taparem amb fil i la deixarem a la nevera tota la nit.
Al dia següent és així com a d´estar.
La tallarem per la meitat i li donarem forma de pa. Jo aquesta vegada en vaig fer 4 barretes.
Començem amb els pasos IMPORTANTS: Precalentarem el forn 250ºC 15 minuts.
Ficarem una llanda de forn al cul i tancarem fins que hagin passat els 15 minuts. Després posarem el pa amb la seva llanda, altura al mig dalt i baix, immediatament després  agafarem un culler d´aigua i li ficarem a la llanda que està amb contacte amb el cul del forn a de ser un pas ràpid, tanquem el forn. 10 minuts amb el forn sense temperatura 0. Amb el vapor això farà que el pa pugi.
 Passat el temps, tornarem a engegar el forn a 200ºC de 30 a 40 minuts. El forn no s´ha d´obrir fins que estigui cuit el pa. I ja tenim el pa preparat. Més fàcil impossible! BON PROFIT!




No hay comentarios:

Publicar un comentario