viernes, 5 de abril de 2019

MANJOIES 2

Us ensenyo una altra manera de fer les Manjoies, fàcils i ràpides. Aquesta recepta l'he recollida de la " Fruitanostra La Galera" , l'any passat en vaig fer de dues maneres de les meves i aquestes les dues surten bones i fàcils.
Es poden pastar amb panificadora, termomix, robot de cuina o a mà com faig jo. A mi m'agrada amassar com antes feien les iaies, com si rentésseu roba.


180ºC 12 minuts
18 Manjoies surten.
 Ingredients:
2 ous
1000 kl de farina de força
75grs de llevat (forn de pa)
la ratlladura d'una llima
la ratlladura d'una taronja
1/4 de litre d'oli
1/4 de litre de llet (Ato sencera)
1/4 de litre d'infusió de matafaluga
1/4 de litre de sucre
 IMPORTANT:  primer de tot agafarem dos gots d'aigua el posarem a bullir quan arranqui afegim una cullerada de matafaluga, deixarem bullir 15 minuts  o deixarem refredar tapat i sense colar. D'aquesta reducció ens a de quedar un got d'infusió. Aquest pas el podeu fer a la nit, encara que es quedi tota la nit tapat no li passa res, jo o faig així.
 Al de matí, comencem, afegim els ous amb el sucre i les ratlladures de les fruites, batrem amb aspes. Afegim la llevat que la desfarem amb les mans.
 Una vegada tot lligat afegim tots els líquids, llet, infusió, oli i continuem remenant!
Ara ja podem ficar la mà! anem afegint la farina a poc a poc.
 Una vegada veiem que ja no podem treballar bé, dintre del bol al marbre, sempre ben hidratat de farina el marbre ja veieu que al bol encara tinc farina,  poc a poc!
 Com la pasta es molt gran anem fent porcions i les anem treballant individualment, jo les fico el fila i quan acabo torno a començar per la primera així estic treballant la massa uns 20 minuts.
 Mireu com queda de llisa una vegada finalitzat el procès de pastar.
 Aquí teniu dues maneres de fermentar la massa,es dintre d'un ribell li fiquem paper de diari al damunt un drap gran  dintre tota la massa amb un polset de farina per damunt perquè no se'ns enganxe al drap o fiquem a la  finestra on toqui el sol o al costat del radiador.
manera escalfem el forn a 50º 10 minuts, després el tanquem i fiquem la massa a dintre amb el paper de diari com a la 1ª part. 30 minuts de repòs i ja o tenim.
 Jo aquesta vegada la baix posar al solet darrera de la finestra i mireu quin goig!
Arribat l'hora de la veritat!! Agafarem la massa i la possarem a sobre de la taula, la tallarem amb 4 troços, 1 d'aquest lo partir amb 5 troçets i ja podem començar a fer Manjoies.  Li donem forma i farcit si voleu. Amb aquesta mida ens poden sortir 18.  Pintem decorem i deixem que tornin a doblar, amb l'ajuda del forn o sense.

 Escalfem el forn a 180ºC, dalt i baix.
Les posarem al forn 12 minuts dalt i vaig  a l'altura mitja del forn, fins que siguin dauradetes.

 Si teniu termomix, panificadora o robot de cuina amasseu 15 minuts i repòs 30 minuts.
I ja estan! Una vegada fredes ja les podeu provar, les podeu conservar dintre d'un tuper hermètic. També és poden congelar.

Pegueu una miradeta a les Manjoies 2015.


BONES PASQUES I SALUT!









No hay comentarios:

Publicar un comentario