domingo, 3 de julio de 2016

Coca de cireres (Ribera d'Ebre)

 Aquesta recepta és pròpia dels pobles dels Sud de la Ribera d' Ebre; Móra d'Ebre, Móra la Nova, Ginestar, Benissanet, Miravet, Rasquera i Tivissa. Aquesta coca accepta qualsevol fruita de temporada. Jo li e posat el meu toc personal ficant-li un polset de matafaluga que va molt bé per a qualsevol cóc d'aquest temps.

Ingredients:
300 grs de cireres
200 grs de farina
60 ml d'oli de girasol
60 ml de sagí
60 ml de llet
60 ml de vi blanc
1 sobret de llevat en pols
un pessic de sal

Sucre per a damunt
 Poseu-ho tot en un bol i comencem a pastar amb les mans, ja veureu que és una pasta que s'amassa molt bé, no s'enganxa gens a les mans, al portar el sagí queda molt oliosa.

 Després de pastar-la cinc minuts la deixarem reposar 30 minuts, tapada a temperatura ambient.
Escalfem el  forn a 190ºC. Després la posem a una llanda, com més prima queda de doblària millor.
 Aquest pas és el més complicat, ja que em de treure el pinyol a la cirera, també es poden partir per la meitat. Una vegada col·locades li afegim sucre per damunt (3 cullerades de sucre per 1 de farina)
 L'enfornarem a 190ºC, 20 minuts dalt i baix a l'altura mitjana del forn.
Jo amb la farina i sucre també li vaig afegir un polsim de matafaluga. L'os de la cirera el vaig treure amb una palleta de plàstic dur.
BON PROFIT I SALUT!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario